rooling in the deep

kommit hem från farmor nyss. hon fyllde år och så. tänkte skriva om gårdagen och idag.

IGÅR: började med att jag åkte ner och släppte ut hästarna. sen åkte vi till mormor och åt frukost. gott var det! sen åkte jag hem, red Pedro, skrittade ut barbacka i stora skrittrunden. sen åkte jag hem, hämtade kameran och åt en korv. gick ner till busshållsplatsen och så kom Trulsa, Kajsa-Lisa och Bibbi plus Oidi. följde med Trulsa på hennes terrängträning, som jag också ville vara med på... dom hoppade typ upphopp, brygga, dike, ''snusrulle'', vatten, trippel och några mera saker. roligt iallafall! jag och Kajja fotade! komentera om ni vill se några spam tillåtet! sen var Oidi lite sär och typ höll på att stegra och så nät han skulle gå i vattnet. sen gick han i. osså var dom klara osv. gick vi bort och hon skulle trava av, sen ville hon testa om Oidi vågade gå i vattnet igen. haha, och Oidi passade då på att undersöka banan utan ryttare oxå. a, sen hem till Persborg och fixade lite med Oidi. sne skulle dom fixa nått med hö, så kom Arne och Elina. vi byggde upp lite hinder på banan. hoppa dom och så. knäppte bilder då oxå. sen till Sibylla och äta, eller ja, vi köpte mat och tog hem. åt och så hemma hos Trulsa. sen hoppa vi lite studsmatta. in, och kika tven. sen gick vi och la oss, fast spela massa på mobilen.

IDAG: vakna hos Trulsa, fast då kollade hon på tven. borstade tänderna och så. sen kollade vi på tven och spela på mobilen. sen åt jag frukost. och då ringde mamma och sa att dressyrträningen på Robin började tre, och klockan var elva. ringde morfar som är så snäll att han hämtar mig i stan och skjussar in mig till Valbo. bytte om och fixade matlåda. åkte ner till stallet, mockade, fixade maten och vatten. tog in han och O'boy, fixade och red ut. red till jordgubbsodlingarna, och över ängen, upp i skogen och bort till gräsgläntan. galoppa där runt, runt i lite snabbare och större galopp för att få bättre flås på honom, och kan man säga att ha tyckte det var tråkigt? knappast! han blev hur svettig som helst. travade av i låg form. sen red jag upp mot Sussie och ner till stallet igen. kom till stallet igen sen vid halv två. spolade av han och tog ut O'boy och han. släppte dom i övre delen av hagen. sen fixade ajg lite till i stallet. åkte till GPK. red Robin på dressyrträning, han var helt underbar, då är jag taggad tills på fredag. imorgon är det hoppträning på mulan! åkte hem med mamma, bytte om och åkte till farmor!

så, det var idag och igår!

ja, i söndags gick det inte så himla bra. hoppade ettan jättebra, tvåan rev han, trean gör han som han brukar, tar in ett till fast han ligger rätt, fyra A rev han, men inte B, femman kom han nära men rev inte, sex ABC hoppade han superbra, sjuan likaså, åttan stannade han på, sen rev han det andra gången jag hoppade, nian var världens läskigaste tyckte han och stannade så UTESLUTEN... sen efter han hade stannat på nian berättr dom att jag redan var utesluten för jag fick för många fel... så hoppade ettan, jättebra! var inte så nöjd, men efter ett tag blev jag de, för han hoppade iallafall bra!

nu ska jag kolla fb,





'

ciao

går inte att lägga upp Ronja o Pedro bilden...

/ Ronja o Pedro

och visste ni att Rihanna spenderar ungefär 150.000 kr på sitt hår per vecka? :o


Kommentarer
Postat av: trulsaaaaaaaaaa

skicka bilderna! :D

2011-08-09 @ 21:17:03
URL: http://pponnyrryttare.blogg.se/

Här kommenterar du!:

Namn:
Vill du komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0